Wednesday, March 9, 2011

Spagetti & Köttfärssås (in swedish)

Inget märkvärdigt, inget avancerat dock så jävla gött.

INGREDIENSER:
Spagetti
1 pkt Quornfärs
8-12 champinjoner
1 liten gul lök
1pkt krossade tomater (chili)
1pkt matlagningsgrädde
Vitlök
Gröna Oliver
Soltorkade tomater
Tabasco (3-4 droppar)
Färsk Basilika
Körsbärstomater
Salt och peppar typ...

GÖR SÅ HÄR:
Fräs på svampen i olja, vitlök, salt och peppar. Lägg i löken, låt fräsa en stund. Blanda i resten, rör om. Häll även i lite olja från soltorkadetomaterburken. Hacka i lite basilika också. Krydda efter egen smak och tycke. Smaka av.
Låt färsen stå och svettas i 20-30min på svag värme så att allt göttar till sig. Servera med pasta och körsbärstomater, strö över lite färsk basilika för extra smak.

MATLAGNINGSMUSIK:
* Popterror - Nu som då
* Hoola Bandoola Band - 1971-1976

Receptet varierar från gång till gång beroende på va jag har för ingredienser hemma och råd med. Maten avnjöts till en bra film. Tidigare idag såg jag en mindre bra film.

2 comments:

Anonymous said...

Petitesser javisst, men det var ju vegfärssås du gjorde... :)

Va? Hur kunde du inte gilla Brorsan Såssett? Den är ju asbra!

/Jocke A

D-takt & Råpunk said...

JA: vegfärssås flyter så dåligt i munnen så jag säger köttfärssås oavsett.
tyckte att den va seg, det hände ju inget och dem gjorde inget. jag får ut mer av att hänga med en polare som super och knarkar en halvdag än att se brorsan s. då händer det mer saker iaf =)