Wednesday, March 16, 2011

"Jag höll på att dö!" (in swedish)

- Va tyckte du X om föredraget förra veckan?
- Jag höll på att dö! Två timmars osammanhängande svammel om en ointressant person som jag aldrig hade hört talas om tidigare. När föreläsaren plockade upp en bok och börja läsa tänkte jag bara, "jaha, ska han läsa ut hela den där boken nu också? Snart går jag".
Om jag hade hållit i samma föredrag hade jag berättat om när personen i fråga föddes och när han dog. Det räcker väl så? Då hade lidandet varit över på mindre än fem minuter och så hade alla fått gått hem sen. Ingen som va där orkade lyssna på hans babbel ändå. Vissa i bakersta raden somnade tom, jag va heller inte långt ifrån där i slutet. Räcker det som svar på din fråga?

Heja sura jämtar heja! Jag måste nästan bjuda över X på en kopp kaffe nån dag känner jag.

No comments: