Friday, February 18, 2011

The number of the beast (in swedish)


Jag vet inte vad det är som fortfarande fascinerar mig lika mycket som tre sexor i rad. Vissa skivomslag, låtar med band man rådiggat kan blekna med tiden. Fast de tre sexorna består, alltid.

På vägen hem från Stockholm så stannade jag till i Iggesund för att fylla upp tanken. Utan att trycka i mer bensin bara för sakens skull för att komma närmare djävulen så stannade mätaren på 666.
Ja okej då, 666.05kr för att vara exakt. Ni vet när den stannar automatiskt och spaken på handtagen slår ifrån. Killen i kassan frågade "va det med flit?" när jag betalade. "nä faktiskt inte" svarade jag. "coolt". Tom en tunnhårig svennebanan som jobbar kvällstid på okq8 mitt i ingenstans tyckte att det är "coolt".

Möter jag en bil i trafiken så blir jag alltid lika avundsjuk om deras registreringsnummer slutar på 666. Det kanske är det man ska göra nästa gång man köper en bil och lägger ut en köpesannons "Önskas: Bil med regplåt som slutar på 666, modell och skick oväsentligt. Bilstereo och ac är ett plus". Såg en volvo som hade TJM 666 en gång. Det vore fan drömmen att glida runt i den. Fatta göld!

När jag skulle välja hemtelefonnummer så frågade dem på telia "är det nå speciellt nummer du vill ha?". Ställer nån frågan så är det klart man svarar, "ta gärna nått med 666".

Och igår mina kära läsare va det varken mer eller mindre än 666 som besökte denna blogg. Fan va rått! Det tackar jag för. Ni har gjort min dag.

Frågan är nu, är det bara jag som är gravt skadad eller är det nån fler som delar min fascination utav tre enkla siffror i rätt kombination? Vill även klargöra att jag varken tror på gud eller satan, jag tror på information baserat på fakta. Låt oss nu fira in denna fredag och alla tecken från nedan med en klassiker av Iron Maiden.
Nu hägrar morgonköppen.

3 comments:

Tomas said...

Faktiskt så är det någonting över vissa nummer serier som får en att haja till.
När man springer på löpbandet, eller sitter på roddmaskinen, så är man som en hök när någonting passerar vissa nummer serier.
T.ex att man sprungit 3, 33 km ==> 333, man har bränt 666 kalorier, man har rott 11111 meter, man har sprungit 44 min 44 sekunder (4444) eller 21 minuter och 21 sekunder (2121).

Har vi bekräftat en ny sjukdom hos folket eller ingår det i autistspektrat som minst hälften av befolkningen verkar ha?

Sylen, skönt att jag inte är ensam om detta :-)

D-takt & Råpunk said...

TOMAS: jag brukar väcka min flickvän mitt i natten bara för att säga att klockan står på 3:45. hehe. fast det finns inget som klår 666. man är lyckligtvis inte lika störd som Walter Sparrow i "The Number 23". sett den?

tomas said...

Jag har inte sett "The Number 23", får kolla upp den.

En annan störd grej är att jag och min fru (snart ex-fru) brukade skojsa till det i bilen efter vägarna.
Säg att vi såg en bil med reg nummer BDM 111, då skulle man hitta på så långa meningar på de tre bokstäverna.
T.ex "Bosse Fiskar Mört".

"SUP 222" kunde t.ex bli "Suspensoaren Under Paltbrödet".
Den som lyckas bygga den längsta meningen vann.