Thursday, February 17, 2011

Det här händer inte... (in swedish)

* Min arbetsdator (laptop) dog i slutet av 2010.
* Min sprillans nya stationära HP dator ("monstret") dog efter endast tre veckors användning.
* Min dataskärm dog igår.
* När jag åkte in på OnOff idag för att lämna in min dataskärm för lagning så dör deras datasystem när dem tar emot min anmälan.

Detta börjar bli aningen komiskt. Sånt här händer ju bara inte. Varför fortsätter jag att ignorera dessa uppenbart tydliga tecken på att jag inte ska bruka datamaskiner? Dem dör som flugor av min blotta närvaro. Känns bra.

Människan - Maskinen, 1-0.

4 comments:

Orb. said...

Fan vad sjukt, svårt att hålla sig ifrån datorer helt dock.

Det händer inte:
http://www.youtube.com/watch?v=4ol3dDzgHrs

Lotta said...

Det är skit bakom spakarna! Kommer sätta avspärrning runt våra datorer, tv-apparater och telefoner nästa gång du sticker in näsan

D-takt & Råpunk said...

ORB: om det inte vore för d&r så hade min datatid kunnat begränsas till max nån timme i veckan.

LOTTA: så kan man ju också se på det =) inne på onoff va jag helt oskyldig, stod tom på andra sidan disken. hehe. trevlig helg.

årre said...

Livet. Det första som kommer upp först. Somliga straffar fan livet direkt. Men teknologi är ju skit ändå, om man ändå pallade klara sig utan datorhelvetet.