Tuesday, December 2, 2008

ANGER BURNING, Skitliv! #9

1. Tror ni att ni är viktiga nu när ni äntligen får vara med i Skitliv!? Enda anledningen till att vi intervjuade er är för att ni hade Discharge typsnittet och vi behövde fylla ut blaskan med nå skit. Så kom fan inte och tro att ni är nått! Jävla idioter!
Ced: Jävligt viktiga.
Robin: Vadå äntligen? Med tanke på vilka tråkband ni har intervjuat hittills så känns det knappast som en bedrift att få vara med. Enda anledningen att vi svarar är för att ni tyvärr har lyckats vilseleda kidsen att tro att det är Skitliv som gäller och vi vill gärna nå ut till dessa för att tala om att så inte är fallet.
LortSimon: Håller med rob, vi måste ju vara det första intressanta bandet ni intervjuat. Vafan, bara det att ni gjort en intis med Disfear, värre föredettingar finns väll inte?
Vidar: tack för inbjudan, tog det lång tid innan ni fick ihop den där isbrytaren?

2. Årre i Discover, Jögga i Mob-47…och nu ni också. Fy fan vad äckligt! Tror brillmongona att dom får vara med i gänget nu eller? Svara!!
Robin: Vadå för gäng? Vilka är med där? Jag klarar mig finfint i brillgänget.
Ced: Har aldrig haft brillor. Vidar också. Förresten glömde du Per och Fjalle i Moderat Likvidation. Heh!!!
LortSimon: Jävla tjat om glasögon hela tiden, var ni mobbade av brillgänget i skolan? Fan va svagt.
Vidar: vi har ju 2 brillisar med här, fast jag har linser.

3. Era låtar e ju rätt tradiga, e det meningen eller är det Ceds morsa som gör riffen?
Ced: Du skulle gärna vilja det va?
Robin: Jag skulle istället vilja fråga som motfråga vem som gör riffen i Warvictims? Man kan ju förstå varför ni ger ut skivorna själva, tristare skit får man ju leta efter.
LortSimon: dissar du våra riff så dissar du fan discharges också, å då är ni fan dumma i huvudet.
Vidar: rättare sagt ced som gör dom, han är 90% av bandet.

4. Tycker ni att det är kul att se ut som fyra bakgårdsalkisar? Hittar ni era kläder i sopcontainrar? Själv beställar jag allt på punkstuff och crustpunks.com. Alla nitar jag har på västen och alla Disclose t-shirts. Men så är jag ju jävligt mycket råare än er också. Det är ju bara att ni frågar vem som helst så får ni höra!
Robin: Wow vilken tuff och rå fråga. Gäsp.
Ced: Det är skitkul. Hahaha.
LortSimon: Det är kul när ni ska spexa å va lite ironiska, men måste ni göra så långa frågor? Orkar inte läsa genom allt.

5. Alla i punkscenen garvar ju bara åt er. Ni är väl medvetna om det? Känns det bra eller?
Robin: Roligt om folk är glada.
Ced: Det är också skitkul, hahaha!
LortSimon: Det är kul med käng.
Vidar: ställer samma fråga till er, hur känns det?

6. Det där med gitarrljud verkar ju inte vara eran grej, hur gör ni för att det ska bli så dåligt?
Robin: Det är lite tamt, ja. Får se om jag orkar göra det bättre, har så mycket att göra. Pizza i ugnen osv.
LortSimon: Men bara för ni är ap-täta å kan köpa monsterförstärkare.

7. Robin e ju typ 30 och ni andra e väl 13 eller så.. vad får ni ut av att umgås egentligen? Är det sexuellt? Lite incest stuk..Brukar pappa Rob få gå på systemet åt er andra också när ni är suparsugen?
Ced: Du vill gärna veta va?
Robin: Det är inte så lätt att hitta folk i min ålder som gillar bra musik och är kompetenta att spela och sen dessutom har tid att satsa på skiten så då får man leta i högstadieklasserna.
LortSimon: Vem fan dricker sprit från systemet?
Vidar: helt rätt. förutom att vi fixar alkoholen själva.

8. Det e ju inte mycket solon i låtarna, skaffa volympedal så man hör när ni spelar... Kommentar?
Robin: Det blir mer solon framöver men om det är ett framsteg kan man ju diskutera faktiskt. Själv tycker jag att 40-50 sekunder är lagom för en låt och då är solon överflödiga.
Ced: Warvictims har ju inga solon häller, så gnäl inte hehe!!
Vidar: diarre är inget att skämta om

9. Eran sångare e ju lätt korpulent, hur går det ihop med livet som crust-stjärna? Ingen brud vill ha fetton...om hon inte är fet och äcklig själv vill säga.
Robin: Vi är käng, inte crust.
Vidar: ni ser väl själv att det är muskler som vilar, det vet alla.

10. Ni ser ju ut som en påse skit när ni spelar, den enda av er som e lite rå e ju sångarn.. var e all nitar och spikes?
Robin: Tycker det är tuffare med skitpåsar än nitar, spikes o skit.
Ced: Råpunx spret får duga!
Vidar: dom försvann med fyllan.

11. Hur många låtar har ni spelat in? Fick ju nån länk med en massa skit. Lät förjävligt, har ni inte lärt er att stämma eller? Mer dist och bättre d-takt. Och mer nitar!!!!! Skulle ju kunna tro att ni spelar i ett bögit popband. Vill ni att folk ska ha den bilden av er eller? Nä, trodde väl
det, skärp er då för helvete!
Ced: En hel del förstår du. inte lika många som alla olika Warvitims-klistermärken dock!
Robin: Pfft! Vi är ju klart mycket bättre än dom flesta idag aktiva råpunkband och har lätt en av landets bästa aktiva råpunktrummisar och jag förstår om ni är avis.
LortSimon: haha, vafan ni ska fan inte klaga på vår d-takt. Ni spelar ju för fan hårdrock.
Vidar: ett jävligt hårt popband om jag får be isf. stämma är ju för såna som har dåligt självförtroende.

12. Ced e på spånken rätt mycket va? E hans morsa alkis som han stjäl av eller hur kan han supa varje dag?
Robin: Han dricker 2000talets svar på mäsk. Orka blanda mäsk när man bara kan snatta alco gel.
Ced: Nä det är jag inte, super inte särskilt ofta, jag gör egen mäsk istället ibland... och alcegol som sagt...

13. Tycker ni att det är roligt med krig? Tusentals oskyldiga människor dör ju varje år, känns ju inte som att ni tar det riktigt på allvar. Vad har gett er rätten att sjunga om deras tragiska livsöden? Visa lite respekt! Vi har ju iaf lite mailkontakt med en kille som har drabbats av kriget och förlorat både sin morsa och lillasyrra i en bombattack. Han tar sånt här jävligt hårt ska du veta! Att dåliga punkband försöker profitera på såna som hans lidande. Fan, jag blir själv jävligt förbannad bara jag tänker på det. Det är förresten han som skriver våra texter till Warvictims. Dom som är på svenska har vi bara översatt rakt av.
Robin: Gäsp.
Ced: nni ska inte säga nåt med erat Warvictims.
LortSimon: Igen, kul med spexet och ironin. Men jag orkar inte läsa igenom hela frågan.
Vidar: det har ni säker, krig och samhälle är det enda man behöver skriva om. allt annat är poseur saker.

14. Vad har ni för loser-planer 2008? Supa ner er och skita i bandet?
Ced: Vet inte än jag eller... tror Rbo har koll på där det trpr kag!
Robin: Släppa lite diverse skit, spela live till skillnad från vissa andra loserband.
LortSimon: samma som 2007, fast mer och i större utsträckning..
Vidar: vetefan, släppa skiva och sen ska vi kanske ner till polen, tjeckien med giftgasattack kanske. men det är bara rykten. där blev allt avis va?

15. Ni spelar ju faktiskt en Disclose-dänga... Varför inte hedra Kawakamis minne genom att bli råa detta år?
Ced: Det skulle du allt vilja va??
Robin: Kawakami (R.I.P.) var en otroligt ödmjuk och trevlig person som nog skulle vända sig i graven om vi gjorde annat än vad vi gör nu.
LortSimon: jag tror alvarligt inte att man kan bli råare än vad Anger burning är.
Vidar: eller inte...

16. Tänder ni på blek feta brudar? Typ tjeckiska horor…
Robin: Gör ni?
Ced: Det är det Polen-Vidar gör!
LortSimon: det här är bättre längd på frågorna, fast ni var själva frågan tråkig istellet.
Vidar: bilderna på din mor var frestande. men nej..

17. Ni har en hel del inspelat, vad ska hända med det? E det bättre nuförtiden när allt ligger på dator jämfört med förr då det va dat-tape som gällde? Söp ju bort ett par inspelningar som kunde blivit guld värda...
Robin: Allt ska släppas, förr eller senare. Ja, det har varit kul om allt jag spelat in de senaste 17åren hade funnits på dator.
Ced: Blir en kasett å sjua på La Vida Es Un Mus (sämsta bolags namnet) tidigt i år
LortSimon: Vems inspelningar söp du bort? Kan ju inte vara era egna ifall de skulle blivit guld värt.
Vidar: ced slänger väl ut låtarna till skivbolag, så släpper dom det. har väl nån låt som ligger å skräpar hemma nånstans.

18. Eran bassist ser ut som en emo-bög, är det ok för er?
Robin: Jag har sagt åt honom men han blir bara tjurig och skär sig på armarna.
LortSimon: Men fan, kommer från rätt person. Tror fan inte jag någonsin läst ett mer emozine än skitliv. Sida upp å sida ner med snyft å soc e dumma å vi är så svaga å gnäll.
Vidar: simon är stenhård, han kan se ut hur han vill, han lirar ju fortfarande asbra basgångar och kör i sveriges bästa band. sen har han ju en hakkorsväska.. säger väl allt.

19. Såg på nån jävla piss blog att splitten med Discover skulle komma ut snart och att det va fan och hans moster till andra bolag som skulle åka snålskjuts på den vaxbiten! Jävligt kul att man blir informerad!!! Vi vill ju inte släppa den egentligen men Årre har ju tjatat i dag och natt månader i sträck och han har ju glasögon så vi har ju inte hjärta att säga nej. Hur mycket är ni villig att ge av er stolthet för att få släppa på Sveriges hårdaste och råaste känglabel D-takt & Råpunk Records? VA!?
Robin: Jag sa från början att det var co-release med andra bolag som gällde och det vet ni ju om era jävla tramsiga as. Hade jag mer pengar skulle jag knappast dra in erat fjantbolag.
LortSimon: Vafan, ska NI va med å släppa?
Vidar: skulle gå an. stolthet? vad är det?

20. Har ni spelat i annan rå-dynga innan eller e det första fritidsgårdsbandet?
Robin: Massa dynga yes madame. Idag spelar jag förutom A.B. även i Assassination, Bronco Franko, Skitcharge, Get In Mess Unit, Dogtag osv.
Ced: Har spelat i massa band, Anal Mat, Jävlarnas Oljud, Minister Död, tusen enmannaprojekt (DH Pamoash främst då...) och senast har jag gått med som trumbankare i Get In Mess Unit också.
LortSimon: Spelar i Infanticide, Assassination, Dogtag, Nagana, 04:48, osv.. osv.. spelar jag i minister död nu också? Kanske.. kommer inte ihåg vad vi kom överens om.
Vidar: minister död är väl det enda kan jag tänka mig.

21. Hörde rykten om att nån bodde i Falun och att nån just hade okuperat nån sunkig lada i Sandviken. Var e det ni bor egentligen? Berätta lite om skiten. Är det lätt att få tag på billigt knark där omkring?
Robin: Gävle är en tråkig kuststad i södra gästrikland som lyckligtvis har några eldsjälar som gör vettiga saker. Bra band finns det inte så många och inaveln är fet, jag är med i alla dugliga band utom INFANTICIDE. Inte mycket till scenrapport va?
Ced: Ä fan ingen som bor i falun, i detta här bandet! inget intresserad av knark tyvärr! typ...
LortSimon: lätt att få tag på knark: ja. Billigt: nej. 026 mangel.
Vidar: sandviken är rätt slött ställe. knark kan man säkert å tag på bara om man vill, ced och jag har slagit läger där.

22. Var va ni när Tottis spelade Fullersta -97?
Robin: Där kanske? Var var ni när Dischange spelade i U-a -93?
Ced: Jag va nio elelr tio år och antagligen låg jag i barnvagn då
LortSimon: ced? låg du i barnvagn när du var 10 bast? Du är fan mer käng än jag kunde ana..
Ced: Njae tror jag tänkte fel men låt gå!!!
Vidar: troligen hemma vid tv-spelet.

23. Den där Warcharge 7”, vad är grejen med den? Varför släpper ni den på nå Engelskt halv misyr? Skulle man kunna säga att ni vill försöka va lika råa som Extreme Noise Terror…eller kanske Discharge? Kan bara säga er det att det kommer aldrig hända i det här livet. Så fortsätt dröm om Rat och runka små kukarna blåa…Fittorrrrrrr!!!!!!!
Ced: därför dom ville släppa det!
Robin: Hade vi råd skulle vi släppa den själva. Vem fan drömmer om Rat när man kan drömma om Cal? Nya Discharge är ointressant och Rat passar inte för fem öre.
LortSimon: jag är också helt övertygad om att ingen band nånsin kommer vara lika råa som discharge. Om nu det skulle inträffa som kommer det antagligen vara just vi i anger burning som lyckas.. Men, ni har nog rätt… Det kanske bara är dumt att försöka..
Vidar: rat är fan inte discharge, rainy är. det borde väl storpunkare som er förstå med.

24. Erkänn att ni vill vara som Dischange och svina på finlandsfärjan och spela inför tre pers i Tampere... fy fan...
Robin: Ja, jag erkänner.
Ced: låter ju inge helt fel!
LortSimon; typ nått sånt ja.

25. Vilka av er e med i det där piss bandet Assasination?? Det e verkligen rå-skit. Och Minister Död, sämra skit låtar och skitljud får man ju leta efter! Satsa på Anger Burning istället. Håller ni inte med?
Robin: Jag är med i Assassination. Satsar på alla mina band. Prioriterar inget band framför något annat.
Ced: Mininster Död ligger lite halft på is för trummisen bor fan för långt bort... får se hur det blir med det. just nu är det som sagt Anger burning som gäller för mej. vill helst ha alla lika aktiva.
LortSimon: Jaha… så jag är inte med i minister död endå. Bra att vi redde ut det. Men jag är också med i Assass å.. vafan, skulle man prioritera nått band framför ett annat? Är ju bara kul att ha flera olika. Men jag kan erkänna att Anger Burning är hur jävla kul som helst nu. Jag håller med er om att Assassination är RÅ jävla skit.
Vidar: ced å jag ligger bakom minister död. är mer på med anger burning nu, men minister död kommer nog alltid finnas där.

26. Hur många hål har ni på era kängor?
Robin: 8. Otroligt intressant.
Ced: Var ett tag sen jag hade kängor och jag räkna inte heller!
Vidar: motorcykelkängor förefan!

27. Låten Anger Burning är ju nått av det sämsta Discharge klämde ur sig sent -90tal, trodde ni det va tufft eller?
Robin: Ni kan er Discharge hör jag... Nej men namnet passade bra tyckte vi. Har inget behov av att spela tuff.
Ced: Du har bra koll på årtionden
LortSimon: 90 tal? Idioter. Jävla idioter. Ni är ju fan inte käng för 5 öre. Jävla sopor.
Vidar: stenhårt.

28. Kul att ni skickade den där samlings plattan Cracked Popskulls som ni sa att ni skulle göra. Äh, vem försöker jag lura, tycker ändå att samtliga band är skit dåliga ändå. Så egentligen kan man säga att ni gjorde oss en tjänst. Visst har den sålt ganska dåligt den där skivan va?
Robin: Ced sitter på alla exemplaren och jag har noll koll vilka han skickat iväg.
Ced: Säljer rätt fint borta i Japan från distrot NAT Records, i sverige är det segt som fan heheeeeee!!!
LortSimon: Om Cracked Popskulls säljer dåligt så har fan folket inte scenen nån jävla koll.

29. Flintpuck, vem fan vill va det? Mår du inte dåligt och äter lugnande för att orka leva? Fy faan!
Robin: Hår är för hippies.

30. E det ngn mening att bry sig om livet överhuvudtaget? Vad ska ni bli när ni blir stora? Alla utom Robin då, han e ju föredetting redan nu.
Robin: Jag ska bli astronaut.
Ced: själv så tänker jag inte på det... spela punk är väl grejen även om man inte tjänar ett öre på det utom om man heter Wattie Vattenskalle eler spelar i Casualtiers
LortSimon: Jag antar att mitt liv kommer se ungefär likadant ut i de kommande 30 åren.
Vidar: ett fetto med tatueringstudio

31. Lever ni på bidrag också? Bög-Simon som är borstare har det väl kämpigt att få ihop det med soc. Dom är ju svin griniga och vill ha kvitton och kontoutdrag på allt. Visst beter sej alla myndigheter som riktiga fittor? Håll med!
Robin: Jag levde på bidrag i tolv år och nu fick jag sparken häromveckan så det kanske blir bidrag igen. Klart dom är fittiga och tur är väl det, då får man inspiration till nya fräsiga punkstänkare.
Ced: Går i skolan å får 1050 varje månad och det duger ju bra för att inte göra ett jävla skit !
LortSimon: har aldrig fått några soc pengar. Går det åt helvete så tigger man av kyrkan. Det är bara att visa lite hud så tar pastorn fram storbörsen. Annars så jobbar jag med att mata å torka röven på gamlingar å tjänar mellan 3000-4000 i månaden så jag har ingen anledning att söka bidrag..
Vidar: går ju i skolan så får ju sånt bidrag. men det slutar ju snart så då är det väl soc antagligen.

32. Alltså.. skit i det här nu, skaffa socker och jäst och brygg vin.. några punk-ikoner blir ni ju ändå aldrig. Var det nå mer ni ville eller?
Robin: Med socker och jäst och lite annat så bakar jag hellre bröd. Punk-ikon är ju inget att sträva efter direkt.
Ced: Jo tack det är ju fin bladning det, mums mums!!!!!!!!!!! jag vill säga hej till Snopp Lisa också.
LortSimon: ja, vi skiter i det här.
Vidar: tack för intervjun, mäsken satt vi i höstas. never again på ett tag. hälsa negerbarnen
Ced: Synd

No comments: